Studiu de caz: Repararea găurii în colectorul schimbătorului de căldură al motorului unei ambarcațiuni cu titan Superfast

Prezentare generală a studiului de caz

Site Narrowboat
Locație Regatul Unit
Tip reparație Repararea colectorului schimbătorului de căldură
Defect 15mm x 15mm gaură

Produse de reparații

Chit epoxidic de titan Superfast

Studiu de caz PDF


Detalii privind studiul de caz

Ambarcațiunea îngustă avea un sistem de răcire a motorului cu apă brută, inclusiv un schimbător de căldură montat pe colector. Acesta funcționa prin pomparea apei de canal într-un rezervor care conținea o serie de țevi pe colectorul de evacuare.

În interiorul acestor conducte curgea lichidul de răcire al motorului, care circula în jurul blocului motor cu ajutorul unei alte pompe. Apa de canal din rezervor trecea peste țevi, răcind lichidul de răcire al motorului în același mod în care o face un ventilator într-o mașină. Apa era apoi expulzată prin sistemul de evacuare.

Ambarcațiunea era ancorată pe un canal din Hertfordshire, la aproximativ 30 de mile nord de Londra, când proprietarul a descoperit o gaură de 15 mm x 15 mm în colectorul schimbătorului de căldură.

Ei au decis să repare colectorul folosind Superfast Titanium Epoxy Putty Stick. Superfast Titanium a fost ales datorită rezistenței sale la temperaturi ridicate, care îi permite să reziste până la 280°C.

În termen de 24 de ore de la contactarea Sylmasta de către proprietarul ambarcațiunii, Superfast Titanium a fost livrat la un punct de colectare din apropierea locului unde era ancorată nava.

Înainte de reparație, proprietarul ambarcațiunii înguste a curățat și a frecat colectorul schimbătorului de căldură pentru a îmbunătăți aderența cu chitul epoxidic. O plasă de aluminiu a fost plasată peste gaură ca măsură de precauție pentru a preveni pătrunderea chitului epoxidic în colectorul schimbătorului.

A fost apoi tăiată din băț o cantitate suficientă de Superfast Titanium pentru a acoperi gaura și a fost frământată manual până când a căpătat o culoare uniformă, maro auriu, pentru a indica reușita amestecării.

Chitul a fost aplicat peste plasă și zona înconjurătoare. Acesta a fost împins ferm pe colector pentru a asigura un contact maxim înainte de a fi netezit cu puțină apă.

Superfast Titanium are un timp de lucru de 90 de minute. A atins rezistența de lucru în opt ore și a obținut o întărire completă după 72 de ore.

Motorul ambarcațiunii înguste ar fi putut fi repus în funcțiune după opt ore, dar proprietarul nu se grăbea să pornească din nou la drum și, prin urmare, a rămas ancorat pe toată durata curei.


Produse utilizate

Titan Superfast
Chit epoxidic rezistent până la 280°C pentru repararea sistemelor la temperaturi ridicate


Studii de caz conexe

Dacă aveți o cerere despre care doriți să vă informați, vă rugăm să ne contactați

Apel: +44 (0)1444 831 459
E-mail: sales@sylmasta.com

Share this post